Centrum sociální a ošetřovatelské pomoci Praha 5, p.o.
nám. 14. října 11, Praha 5
telefon: 257 318 995
e-mail: csop5@volny.cz
Veřejný závazek
Poslání služby
Cíle služby
Terénní pečovatelská služba
Okruh osob – cílová skupina:
senioři
osoby s tělesným a zdravotním postižením
rodiny s dítětem/dětmi
Věková struktura:
dospělí starší 35 let
děti předškolního věku ( 0-6 let )
Odlehčovací služby
Okruh osob – cílová skupina:
senioři
Věková struktura:
starší 60 let
Etický kodex
1. Úvod
Etický kodex pracovníků Centra sociální a ošetřovatelské pomoci Praha 5, p. o. (dále jen CSOP Praha 5, p.o.) formuluje základní pravidla chování pracovníků ke klientům, spolupracovníkům, zaměstnavateli a společnosti. Všichni pracovníci dbají na dodržování lidských práv tak, jak jsou vyjádřeny v Listině základních práv a svobod a v dalších obecně závazných právních předpisech, vztahujících se k výkonu jejich povolání.
2. Etické zásady
Ve vztahu ke klientům
Pracovník CSOP Praha 5, p.o. při své práci respektuje jedinečnost každého člověka bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost nebo náboženské vyznání. Ke svým pracovním úkolům přistupuje s maximální profesionální odpovědností. Respektuje právo každého jedince na seberealizaci a dbá na to, aby současně nedocházelo k omezování takového práva druhých osob. Pracovník vede klienty k odpovědnosti za vlastní život, chrání důstojnost a lidská práva klientů. Chrání a respektuje klientovo právo na soukromí a intimitu a s taktem a pochopením respektuje důvěrnost jeho sdělení. Informace, které klientům v zákonném rozsahu poskytuje, jsou úplné, nezkreslené, pravdivé a srozumitelné.
Ve vztahu ke spolupracovníkům
Pracovník CSOP Praha 5, p.o. respektuje a využívá pokynů svých nadřízených a ostatních odborných pracovníků a využívá znalosti a zkušenosti svých kolegů. Základem vztahů mezi pracovníky je vzájemné čestné, slušné a společensky korektní chování. Pracovník dbá na upravený zevnějšek, příjemné vystupování a osobní hygienu. Kritické připomínky vůči ostatním pracovníkům organizace jsou řešeny pouze na pracovišti a nikdy ne před klientem či žadatelem o službu.
Ve vztahu k zaměstnavateli
Pracovník se podílí na vytváření dobrých pracovních a mezilidských vztahů na pracovišti. Ve veřejném vystupování dbá pracovník zájmů zaměstnavatele a vyvaruje se jakékoliv činnosti či jednání, jež by poškozovaly jeho dobré jméno. Vyvaruje se jednání, které by mohlo být označeno jako korupční.
Ve vztahu ke svému povolání a odbornosti
Pracovník CSOP Praha 5, p.o. je povinen se vzdělávat a udržovat svou kvalifikaci a způsobilost pro výkon své profese, dbá na zvyšování prestiže svého povolání a přijímá principy celoživotního vzdělávání.
Ve vztahu ke společnosti
V rozsahu svých pravomocí informuje veřejnost o poskytovaných službách a to svým osobním vystupováním i prostřednictvím medií (internet, rozhlas, TV, tisk apod.)
3. Závěrečná ustanovení
Každý pracovník CSOP Praha 5, p.o. má povinnost se s obsahem Etického kodexu seznámit a řídit se jím. Kodex je k dispozici v kanceláři Centra sociální a ošetřovatelské pomoci Praha 5, p.o. a v kanceláři koordinátorek pečovatelské služby. Zásadní porušení ustanovení Etického kodexu pracovníkem CSOP Praha 5, p.o. může být považováno za zvlášť hrubé porušení pracovní kázně.